Oude adres. Nieuw design. Meer inhoud.

04-07-2017

Klingspor vernieuwt de website met een groot aantal nieuwe functies

Klingspor vernieuwt de website met een groot aantal nieuwe functies

Slijpmiddelenfabrikant Klingspor uit Haiger heeft de online presentatie vernieuwd. De nieuwe website bestaat niet alleen uit een nieuw design maar is uitgerust met een groot aantal nieuwe functies. De kern van de site is de interactieve productzoeker die de gebruiker stap voor stap begeleidt naar de oplossing voor zijn individuele slijp- of doorslijpprobleem. De intuïtieve gebruikersinterface en een voor mobiel gebruik geoptimaliseerd responsief design zorgen voor een uitstekende bruikbaarheid op alle apparaten, van de PC tot en met de smartphone.

Bij de relaunch was van doorslaggevend belang dat de website doelgericht werd ontwikkeld met het oog op de behoeften van de gebruiker. Dit geldt zowel voor de keuze en presentatie van de content als voor de beschikbaarheid door de overzichtelijke navigatie die de gebruiker met weinig klikken naar het doel leidt. Veelgebruikte functies zoals de productzoeker, contact met de Klingspor verkoopafdeling en de zoekfunctie zijn vanaf elk punt op de website bereikbaar.

De kennis van experts, begrijpelijk overgebracht: de schuur- en slijpencyclopedie

Naast informatie over concrete producten bevat de nieuwe website ook nog een encyclopedie over schuren en slijpen met uitgebreide informatie over doorslijpen, slijpen, schuren en afwerken, inclusief de daarvoor gebruikte gereedschappen. Gedetailleerd, gefundeerd en begrijpelijk wordt de gebruiker - vakman of leek - alles uitgelegd wat men moet weten om een optimaal resultaat te bereiken. De zoektermen en onderwerpen strekken zich hierbij uit van de juiste opslag van slijpmiddelen via de voor- en nadelen van verschillende korrelvarianten tot en met de veiligheidsaspecten zoals werksnelheid en minimale breuksnelheid.

Werk in uitvoering

Na de start in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Polen, de Oekraïne en Brazilië gaan de komende maanden stap voor stap andere lokale versie online. De uitrol van de website verloopt dynamisch volgens een stappenplan waarbij ook de masterversie permanent verder wordt ontwikkeld. Het doel is om uiterlijk eind 2016 alle Klingspor ondernemingen wereldwijd met de nieuwe online presentatie te hebben gekoppeld.

De intuïtieve gebruikersinterface en een voor mobiel gebruik geoptimaliseerd responsief design zorgen voor een uitstekende bruikbaarheid op alle apparaten, van de PC tot en met de smartphone.